June 28, 2013

Melakari warna-warna kehidupan bersama anak-anak


Assalamualaikum...

Bila orang kenal kita dan tahu kita tidak bekerja, berhenti kerana nak jaga anak-anak di rumah. Seolah-olah mentaliti bangsa kita kata 'Ruginya belajar tinggi-tinggi, sudahnya duduk di rumah?', dan katanya kan banyak pilihan ada utk anak-anak kita, babysitter, maid, tadika, etc yg boleh jaga anak-anak kita tu. 
Keputusan saya jadi fulltime housewife diikuti pula teacher kpd anakanak ialah saya mahu ianya menjadi suatu kenangan yg terindah utk melakari warna-warna kehidupan anak-anak saya yg tidak lama lagi akan hilang saat-saat untuk kita membelai, membelek, memeluk, bermanja, bermain, dan banyak lagi keseronokan bersama-sama dgn ana-anak ini. 
Dalam masa yang sama apa ilmu yang saya belajar dulu adalah suatu yang tidak ternilai untuk pengetahuan saya kongsikan kepada anak-anak. Kadang-kadang saya sedih bangsa kita bersikap macam ini. Tapi saya anggap ianya dugaan untuk saya teruskan semuanya kerana saya tahu Allah lebih tahu apa yang terbaik buat hamba-hambanya. 
Kata-kata untuk memberi semangat kepada semua ibu-ibu yang telah memilih utk menjadi insan paling istimewa dengan anak-anak mereka. Allah bersama kita permudahkan segala urusan kita.
Ummi harap sangat anak-anak yg soleh & solehah dunia akhirat

Setiap saat ada sahaja keletah yang mereka cuba sampaikan.

Moga ALLAH sentiasa memberi ketabahan untuk terus kuat & cekal.

-Teacher Nanie


No comments:

Post a Comment

Ada sebarang pertanyaan? Please ask in the comments or tweet me, feel free to follow my twitter @teachnanie and instagram @teachnanie, inshaALLAH I’ll try to answer it. Thanks